torsdag 23. september 2010

Innovativ konferanse



Hele 90 prosent av deltagerne på konferansen ”Museer og kulturminner som motor i reiselivet” mente kommersielt samarbeid var viktigst for å øke inntektene til museene. Samtidig mente 40 prosent av mangel kommersiell kompetanse hindret museene i å lage besøksmagneter.

Konferansen ”Museer og kulturminner som motor i reiselivet” tok i bruk ny teknologi for å utføre avstemninger i løpet av konferansen. Alle deltagerne ble utstyrt med mentomenterknapper og kunne avgi sin stemme fortløpende.

Fra konferansen ble det også blogget fortløpende, og raske oppdateringer ble twitret. En egen Facebook-side ble også opprettet hvor folk kunne følge med underveis.

Av deltagerne på konferansen var det hele 94 prosent som mente at museene bør inngå kommersielle avtaler med reiselivsaktørene.

44 prosent mente det var Innovasjon Norge sitt ansvar å «selge» museene internasjonalt, mens 30 prosent mente museet har ansvaret selv. 26 prosent plasserte ansvaret hos et destinasjonsselskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar